Založ si blog

Život s psoriázou (časť prvá)

Vysušené miestečko na ľavom lakti. Pravdepodobne som si odrela ruku niekde o lavicu v škole. Prešlo pár dní a vedľa toho sa objavilo nové vysušené miestečko. Žiaden stres. Všimla si to stará mama, ktorá robí vždy z miniatúrneho komára obrovitánskeho somára. 
Mojej starej mame sa však ústa nezatvoria. Musí dosiahnuť svoje. Na jej želanie som išla ku kožnému lekárovi. Pár vyšetrení, histologia, odber krvi a daná diagnoza. PSORIÁZA.
Nikdy som také niečo nepočula. Nevedela som, že niečo také existuje. Prišla som domov a hneď som si to, ako sa hovorí ,, vygooglila,, . Niečo strašné. Prišlo mi ľúto psoriatikov. Stále to bolo horšie a horšie a začala som si uvedomovať, že ja patrím k nim. Áno, som jedna z nich. Dve červené bodky sa prepracovali až do jednej velkej pliagy v mojom živote.
Ak si do Google naťukate pojem psoriáza dozviete sa akurát to, že psoriáza je chronické zápalové ochorenie celého organizmu, ktoré sa viditeľne prejavuje na koži. Nedá sa vyliečiť. Nie je ani nákazlivé. Ľudia to nevedia. Začalo sa mi rozširovať po rukách a na nohách. Dalo sa to zvládnuť. Bola zima, nik si to veľmi nevšímal. Používala som maste, krémy. Vyskúšala som kúpele v morskej soli, bahno, špeciálnu kozmetiku, vitamíny na imunitu, liečivé oleje. Stále nič.
Pred letom sa mi to rozšírilo po hrudi, celom bruchu. Každý deň sa to mení. Premenlivá aké počasie. Olupuje sa to, červená to, bledne to. Je to lepšie ako nejaké internetové noviny. Toľko zmien nenájdete ani v správach. Plný šuflík lekárskych správ. Na každom jednom pri kolonke diagnoza- Psoriasis vulgaris.
Prišlo leto. Kúpaliska.Tie pohľady sa nedajú zniesť. Priznám sa milujem leto. Milujem opaľovanie. V lete som vždy tmavá ako čokoláda. Milujem, keď mi niekto hovoril, že som pekne opálená. Vždy som si ten pocit užívala naplno. Teraz som možno tmavá ako čokoláda, ale s bielymi, červenými či hocakými bodkami. Ideme k moru. Vraj to pomáha. Ale kto tomu má uveriť?

Výlev emociíí

06.01.2015

Irónia osudu. Nový rok sa začal priam fascinujúco . Oslávený s ľuďmi, ktorých priam milujem. Ľudia , ktorí pre mňa znamenajú veľa. Hlavne ten jeden. Ten o ktorom snívam noci dni. Síce nie . Celé mesiace som sa presviedčala o tom, že je to úplne irelevantné a pritom v kútiku srdcu tam bol len on jediný . Konečne sa správal ako ozajstný chlap. Forma či len chvíľkové [...]

Niečo . ..

07.08.2014

Sklamaná , zároveň šťastná s chtíčom zažiť niečo nové . Sídliskové životy sú tým istým kolobehom už dlhé mesiace, možno i roky. Človek na ceste životom hľadí niečo, čo bude mať zmysel. Niečo čo nás bude posúvať vpred. Jednoducho niečo čo nám vyčarí úsmev na tvári. Jedno veľké NIEČO ! 🙂 Pre každého je to veľké NIEČO niečo iné. Pod rúškom [...]

Ja ani neviem

04.06.2014

Vraj každý vie definovať slovo pocit. Určite nie! Toto je odpoveď s ktorou sa stretávam vo svojom živote každý deň. Touto odpoveďou zatváram dvere možnostiam, ktoré by možno znamenali nejakú tú zmenu , možno nejaké to potešenie a možno len trápenie . Miestami rozmýšľam nad tým, že si kúpim z nejakej tej klamlivej stránky nejakú tú veštiacu guľu , ktorá mi bude [...]

Oheň / Plamene / Požiar /

Rusko plánuje sabotáže v Európe. Moskva nemá zábrany, varujú tajné služby

05.05.2024 17:06

Keir Giles z inštitútu Chatham House tvrdí, že vďaka nim sa môže Rusko naučiť, ak chce skutočne Európu paralyzovať. Ide podľa neho o nácvik.

Tank / Gaza /

Netanjahu odmietol požiadavku Hamasu na ukončenie vojny. Izrael uzavrel dôležitý hraničný priechod s Gazou

05.05.2024 16:20

Politický vodca Hamasu Ismáíl Haníja obvinil Netanjahua zo sabotovanie snáh o sprostredkovanie dohody o prímerí.

Zuzana Čaputová

Čaputová sa nechystá do straníckej politiky. Chce zostať na Slovensku a byť užitočná pre spoločnosť

05.05.2024 16:00

Rozhodnutie nekandidovať opätovne na hlavu štátu neľutuje.

Rusko Toržók Putin prezident

Slovenská firma zaradená na sankčný zoznam USA predávala softvér do Ruska, jej majiteľ je zapojený do miliónovej kauzy so zmenkou v Moskve

05.05.2024 16:00

Podľa zistení Pravdy je majiteľom eseročky cudzinec, ktorý býva v Londýne a spoluvlastní schránkovú firmu, ktorá sa objavila aj v databáze Pandora Papers.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 6
Celková čítanosť: 16650x
Priemerná čítanosť článkov: 2775x

Autor blogu

Kategórie